Aktualności

„Bohaterowie proszą cię o pomoc” - kampania wspierająca dzieci poległych

Data publikacji 21.12.2015

„Bohaterowie proszą cię o pomoc" - to hasło kampanii społecznej fundacji „Dorastaj z nami", opiekującej się dziećmi policjantów, żołnierzy, strażaków i ratowników, którzy zginęli na służbie. Jej celem jest zwrócenie uwagi opinii publicznej na rolę służb publicznych w Polsce i na kwestie odpowiedzialności społecznej za losy rodzin tych, którzy w swojej codziennej pracy narażają za nas życie. To również początek dyskusji społecznej, o tym, czym dzisiaj jest patriotyzm i kim są współcześni bohaterowie.

„Dla większości Polaków (90%) słowo patriotyzm jest rozumiane w sposób tradycyjny – jako walka o ojczyznę i poświęcenie dla niej – czyli w sposób odległy od tego, jak wygląda współczesne życie w Polsce, pozbawione wojen i konieczności podejmowania takich działań. Mimo tradycyjnego rozumienia patriotyzmu, zmieniło się rozumienie tego, kto jest obecnie patriotą – to nie tylko Ci, co walczą o ojczyznę, ale również Ci, dzięki którym żyje nam się lepiej i bezpieczniej: strażacy, policjanci, żołnierze i ratownicy. To są bohaterowie czasu pokoju” – mówi prof. Uniwersytetu Warszawskiego Dominika Maison, odpowiedzialna za realizację badań społecznych, wykonanych na zlecenie Fundacji Dorastaj z Nami.

Fundacja Dorastaj z Nami powstała w 2010 roku,  wspiera  dzieci osób, które straciły życie lub zdrowie w trakcie pełnienia służby. „Wspieramy proces edukacyjny dzieci i młodzieży objętych opieką, a w szczególności współfinansujemy indywidualne potrzeby, związane z ich rozwojem intelektualnym, nauką, wychowaniem czy zainteresowaniami” – mówi Magdalena Pawlak, Prezes Zarządu Fundacji Dorastaj z Nami. –„Sądzimy, że ludzie, którzy bohatersko oddają swoje życie w imię naszego bezpieczeństwa, zasługują na nasz szacunek i odpowiedzialność wobec pozostawionych przez nich dzieci” – dodaje Magdalena Pawlak.

Kampania wystartowała w telewizji prasie i radio 23 lutego 2015. W działania marketingowe zaangażowali się przedstawiciele Wojska, Straży Pożarnej i Policji.

Spoty będą emitowane w ramach bezpłatnego czasu dla organizacji pożytku publicznego w kanałach TVP oraz  w TVN, a także w kinach Cinema City i Multikinie.

W ramach kampanii społecznej przeprowadzono badanie opinii publicznej, zrealizowano spot telewizyjno-kinowy w wersji 30” i 45”, spot radiowy oraz plakaty. Powstała też seria przejmujących reportaży pod opieką dziennikarską Tomasza Sekielskiego, przedstawiających konkretne osoby związane ze służbą publiczną i ich, niejednokrotnie tragiczne, historie życia. Zaplanowano również działania w internecie i w mediach społecznościowych.

Kampania została objęta honorowym patronatem Rzecznika Praw Dziecka.

Źródło: dorastajznami.org

Powrót na górę strony